在路上

在路上,随心所动,一切安好!
Taking Chances - Sharon Van Etten

这正是今晚我真实的写照!居然有那么一首歌这般的适合我⋯

存档灵魂:

Taking Chances
孤注一掷


【歌词】


Turn on the charm
振作精气神
Call to response now
去面对现实
Sitting on the porch
倚靠在门廊
Looking for a way out
思索着出路。

Touched on me deep
触及我心深处
That's why I'm still here
这是我为何没离去的原因
Why do we think that we've no plight?
为何我们还自认为没问题。

Even I've taken my chances
甚至我曾孤注一掷
Even I've taken my chances on you
将我所有的赌注都押给了你 
All you remember?
这一切你可还曾记得?

In the dark
无论在黑暗中
On the way out
还是在找寻中
It's even enough sounds
不和谐都充斥其间
It's the combination that takes emotions
这真令人百感交织
Why don't we go now?
到底我们在去往何方
No need to think on our own now about it
现在想这些已毫无意义。

Even I've taken my chances
甚至我曾孤注一掷
Even I've taken my chances
把我所有的赌注都
On you
押给了你。

When you love all of you, they know all of you
你只爱你自己,这一点你心知肚明
Be alone and take, and you break for your sake
你孤独的逃避,抛下一切只为一己
About to leave, about to leave
起身离开,头也不回。

Even I've taken my chances
甚至我曾孤注一掷
Even I've taken my chances
把我所有的赌注都
On you
押给了你。


评论

热度(5)